1000 Okul İyileştirme Projesi kapsamında Psikososyal Gelişim Desteği Çalışmaları Devam Ediyor
1000 Okul İyileştirme Projesi kapsamında Psikososyal Gelişim Desteği Çalışmaları Devam Ediyor
1000 Okul İyileştirme Projesi kapsamında bulunan Şanlıurfa ilindeki 26 okulda Psikososyal Gelişim Desteği çalışmaları devam ediyor. Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğünce seçilen 12 ilçedeki toplam 26 okulumuz öğretmen, öğrenci ve velilerine yönelik ilimiz Rehberlik ve Araştırma Merkezleri koordinatörlüğünde tasarlanan çalışma planı doğrultusunda yapılan çalışmalarda hedefler aşıldı. Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürü İsmail YAPICIER, hedefler ve gerçekleşme verileri ile ilgili olarak şunları söyledi: Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlı 26 okulumuzda Psikososyal Gelişim Desteği başlığı altında planlı ve çok verimli sonuçlar aldığımız çalışmalar yürüttük. 1000 Okul İyileştirme Projesi, birçok bakımdan dezavantajlı olduğu Bakanlığımızca belirli kriterler doğrultusunda tespit edilen okullarımızın dezavantajlı olma durumunu, yürütülecek nicel ve nitel çalışmalarla avantajlı olma durumuna dönüştürmek üzere yola çıkılan bir proje. Proje verimliliği ile ilgili her ay yapılacak çalışmalar taslak planlar şeklinde hazırlanıyor ve yapılan çalışmalar her ayın son haftası içerisinde titizlikle gözden geçiriliyor.Yeni planlamalar önceki çıktılar üzerinden şekillendiriliyor. Tüm bu aşamalar komplike bir süreç. Tüm bu süreçlerde en çok üzerinde durduğum ayak olan Psikososyal Gelişim Desteği ayağı bugün gelinen noktada gerçekleşme oranlarıyla memnuniyet verici bir düzeyde. Bu kapsamda neler yaptık? Evvela okul risk haritası tespiti gerçekleştirildi.Bu tespitte okul içi tüm paydaşlar ile birlikte çalışıldı.Bu tespitler üzerinden aile eğitimleri, bağımlılıkla mücadele eğitimleri,motivasyon eğitimleri ivedilikle planlandı ve uygulamalar devam ediyor.Her bir öğrencimizin spor ve/veya sanat faaliyetlerinden en az birisine dahil olmasına yönelik çalışmalar planlandı ve süreç yönetimi sürdürülüyor. Sanat, kültür ve tarih bilinci kapsamında okul dışı ortam ziyaretleri gerçekleştirildi. Okullarımızda öğrenim gören özel gereksinimi olan öğrencilerimizi ve geçici koruma altındaki yabancı uyruklu öğrencilerimizi de şüphesiz ihmal etmedik. Onlar için de özel formatlarda geliştirilen desteklerle onların da intibakını güçlendirdik. Geldiğimiz nokta hedeflerimizi büyüttüğümüz noktadır. Bu itibarı yüksek mevkiye bizleri ulaştıran tüm yönetici ve öğretmenlerimize teşekkür ediyorum.