Mesleki Eğitimde Sektörel İş Birliği Bilgilendirme Toplantısı Yapıldı
'Mesleki ve Teknik Eğitim Yoluyla Sosyal ve Ekonomik Uyum Projesi' (SEUP) kapsamında, Mesleki Eğitimde Sektörel İş Birliği Toplantısı düzenlendi.
Avrupa Birliği tarafından finanse edilen ve Alman Kalkınma Bankası tarafından Millî Eğitim Bakanlığı iş birliği ile uygulanan proje kapsamında, ilimizde gerçekleştirilen toplantıda, iş dünyası ve meslek örgütleri temsilcileri, mesleki eğitimde iş birliğine yönelik fikir alışverişinde bulundu.
Toplantıya Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Kemal Şamlıoğlu, Vali Hasan Şıldak, Vali Yardımcısı Ahmet Fatih Sungur, Haliliye Kaymakamı Serap Özmen Çetin, Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürü Ali Karagöz, Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Sosyal Ortaklar ve Projeler Daire Başkanı Mustafa Günay, İl Milli Eğitim Müdürü Asım Sultanoğlu, ilçe milli eğitim müdürleri, sektör birliği yöneticileri, özel sektör temsilcileri, ve mesleki eğitim veren okulların yönetici ve öğretmenleri katıldı.
İl Milli Eğitim Müdürü Asım Sultanoğlu kente yürütülen mesleki ve teknik eğitim çalışmaları ve sayısal verilerden oluşan bir sunumunun ardından yaptığı konuşmasında "Meslekî ve teknik eğitim; sosyal ve ekonomik sektörler ile iş birliği içinde ulusal ve uluslararası meslekî yeterliliğe, meslek ahlâkına ve meslekî değerlere sahip, yenilikçi, girişimci, üretken, ekonomiye değer katan ehil iş gücü yetiştiren önemli bir araçtır. 2023 hedefleri ile uyumlu bir sistem oluşturulması için meslekî ve teknik eğitime yönelik var olan toplumsal algıyı değiştirmeyi hedefleyen, öğrencilerin meslekî ilgi ve yeteneklerini tespit eden ve çocuklar ile ailelerini bu doğrultuda yönlendiren, akademik ders yoğunluğunun azaltıldığı, meslekî ders içeriklerinin güncellendiği, öğretmenlerin iş başında eğitim olanaklarının artırıldığı, ulusal ve uluslararası sektör ve kamu finansal kaynaklarının kullanımı yoluyla okulların alt yapı ve donanımının hızla değişen ve gelişen teknolojiyle uyumlu hale getirildiği, mezunlarının kendi alanlarında yükseköğretime geçişlerinin sağlandığı bir süreçtir.
Meslekî ve teknik eğitim, bireysel ve toplumsal açıdan ekonomiye doğrudan etki etmesi nedeniyle sosyal ve ekonomik yönden ülkenin gelişimini sağlayacak potansiyele sahiptir." dedi.
KARAGÖZ: ŞANLIURFA'DA YAKLAŞIK 9 MİLYON EURO CİVARINDA BİR ÖDEME GERÇEKLEŞTİRİLDİ
MEB Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürü Ali Karagöz, toplantının mesleki eğitimde sektörel işbirliğini güçlendirmek, mesleki eğitimin kalitesini artırmak, öğrencileri daha iyi yetiştirmek ve iş dünyası ile etkin bir iletişim kurulması amacıyla düzenlendiğini belirtti. Karagöz, SEUP kapsamında Şanlıurfa'da yaklaşık 9 milyon Euro civarında bir ödeme gerçekleştirildiğini belirterek, şunları kaydetti:
"Herkesin bir mesleği olmalı. İnsanlar kendilerini ifade ederken isimlerini önüne mesleklerini koyarak ifade eder ve dolayısıyla meslek kişinin kimliğidir. Şanlıurfa'da mesleki teknik eğitim seviyesini bulunduğu yerden nasıl ilerletebiliriz. SEUP kapsamında Şanlıurfa'da yaklaşık 9 milyon Euro civarında bir ödeme gerçekleştirildi. Bu ödemenin bir kısmı ile 179 atölyenin tadilatı bakım ve onarımına harcandı. Öğrencilerin servis, yemek, kırtasiye kapsamında da harcamalar yapıldı. Mesleki eğitim süreci okulda başlayan işletme ile çok yoğun devam eden bir süreçtir. Eğitim ve iş dünyasının bütünleşik olarak değerlendiriyoruz. Bu kapsamda yeni okul modellerimizi kamuoyuna açıkladık. Ortaokul döneminde meslek seçimi yönünde zorlandıkları ve yanlış karar aldıkları bir dönemdir. Yeni bir uygulama ile bu konunun ele alınmasını planlıyoruz ve projemiz de ortaokulda meslekle buluşma projesidir. 3400 üzerinde okulumuzla ve öğretmenlerimizle mesleki eğitim sürecine var gücümüzle gayret ediyoruz. Uygulamaların Şanlıurfa'ya ve milletimize hayırlı olmasını diliyorum."
VALİ ŞILDAK: DONANIMLI BİR EĞİTİM MODELİ HAYATA KAZANDIRILIYOR
Vali Hasan Şıldak toplantıda yaptığı konuşmasında özellikle her ilin ihtiyacı doğrultusunda farklı mesleki eğitimlerin uygulanacağının verimli sonuçlar vereceğine inandıklarını belirterek "Böylesine önemli bir buluşmada sivil toplum kuruluşlarımızın, sektör temsilcilerimizin ve eğitim dünyasının aynı çatı altında bir araya gelmesini görmek mutluluk verici. Konumuz mesleki eğitim olunca buradaki bütün katılımcıların dikkat kesilmemesi mümkün değil. Uzun süredir ülkemizde gündemde olan çok önemli bir çalışma alanının sahada uygulamasına geçiyoruz. Toplumun ihtiyacı olan ve bir türlü karar veremediğimiz sorunu tam olarak tanımlayıp çözümleyemediğimiz bir alanla karşı karşıyayız ve somut adımları atıyoruz. Böylesine önemli bir çalışmanın Şanlıurfa ile birlikte 30 ilde gerçekleştirilmiş olması çok önemli. Toplumun ve iş dünyasının gerçek beklentilerini karşılayacak bir yaklaşımla konunun ele alındığını görüyoruz. Donanımlı bir eğitim modeli istikrarın da öncüsü olacaktır. Bugünkü çalışmanın ilimizin de ihtiyaç duyduğu alanlara yönelik olarak neticelenmesini arzu ediyorum. Tüm katılımcılara tekrardan teşekkür ediyoruz" dedi.
ŞAMLIOĞLU: İŞLETME İÇİNDE EĞİTİMİ DEVAM EDECEK BİR YENİ YAKLAŞIMI HAYATA GEÇİRECEKLERİNİ
Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Kemal Şamlıoğlu, mesleki eğitimin Türkiye Yüzyılı hedefi ile birincil derece ilişkili olduğunu vurguladı. Kalkınma için mesleki eğitime önem verilmesi gerektiğini belirten Şamlıoğlu, önümüzdeki dönemlerde mesleki eğitime ilişkin yeni çalışmaları tamamlayacaklarını ve Türkiye'nin bu alanda daha güçlü bir konuma geleceğini söyledi.
Şamlıoğlu, mesleki eğitime yönelimin ortaokul düzeyine indirilmesi gerektiğini savundu. Modüler mesleki eğitim ve beceri temelli yaklaşımla mesleki eğitimin gerçekleşeceğini belirten Şamlıoğlu, yeni okul modelinin sektöre entegre bir model olduğunu ve hem işveren hem de sektör hem de öğrenciler açısından önemli olduğunu vurguladı.
Mesleki eğitimde ara eleman yetiştirmek yerine tekniker ve usta yetiştirmeyi hedeflediklerini belirten Şamlıoğlu, büyük işletmeler içerisinde okullar açılacağını ve öğretmenlerin sektörle iç içe geçeceğini söyledi. Eğitimde üretim, üretimde eğitim sloganıyla devam edeceklerini ve 11. ve 12. sınıflarda işletme içinde eğitimi devam edecek bir yeni yaklaşımı hayata geçireceklerini ifade etti.
"HER ÖĞRENCİNİN BİR MESLEK SAHİBİ VE NİTELİKLİ OLMASINI İSTİYORUZ"
Şamlıoğlu, kalkınmanın sektörün ve sivil toplum kuruluşların seferberliği ile gerçekleşeceğini söyledi. 30'u aşkın ilimizde mesleki eğitim programları uyguladıklarını ve en önemli kısmının ise deneyimlerin paylaşılarak her ilde iş gücü ihtiyaçları çerçevesinde ihtisaslaşma sürecine geçilmesi olduğunu belirtti.
Türkiye'de sanayinin, ticaretin gelişimine ve markalamasına yardımcı olacak ihtisas okulları açılacağını ve çocukların mesleki eğitimde nitelikli istihdam yapılabilmesi için çalışmaların devam edeceğini söyledi. 12. Kalkınma Planında da mesleki eğitim alanında önemli kalkışmalar olacağını vurgulayan Şamlıoğlu, Şanlıurfa'da yapılacak özgün çalışmalarda sektörle yapılan protokollerle nitelikli istihdamla istihdam edileceğini ve her öğrencinin bir meslek sahibi olmasını ve nitelikli olmasını istediklerini ifade etti.