Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenlerine '' Etkileşimli Okuma '' Konulu Atölye Çalışması Düzenlendi
Düzce Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Fatih ÇETİNKAYA tarafından okul öncesi öğretmenlerine ve sınıf öğretmenlerine yönelik ''Etkileşimli Okuma'' konulu atölye çalışması düzenlendi.
Çalışmada; Biçimlendirici değerlendirme de öğretmen kadar öğrenci de değerlendirme sürecinde etkin rol oynamaktadır. Bu yönüyle öğretmenin birincil değerlendirici olduğu geleneksel değerlendirme yaklaşımlarından ayrılmaktadır. Öğrenciler öz ve akran değerlendirme formları gibi alternatif değerlendirme yaklaşımlarını kullanarak kendi öğrenmelerini değerlendirmede söz sahibi olabilmektedir. Ancak günümüz eğitim - öğretim ortamlarında birçok öğretmen resimli çocuk kitapları, drama uygulamaları, okuma çemberleri gibi öğrencilerin değerlendirme sürecine dâhil olabileceği etkinliklerden habersiz ya da bu etkinlikleri kullanmakta isteksizdirler.
Bu atölye ile biçimlendirici değerlendirme materyalleri ve etkinliklerine karşı farkındalık oluşturulmak istenmiştir.