Şanlıurfa Kız Anadolu İmam Hatip Lisesinden Velilere Örnek Çalışma
Millî Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğünün “EVİN OKULA YAKINLAŞMASI VE DEĞİŞEN ANNE BABA ROLLERİ PROJESİ” kapsamında Şanlıurfa Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde velilere yönelik seminerler yapıldı.
16 Nisan’da Yrd. Doç. Dr. Mehmet Emin USTA ve Uzm. Psik. Dan. Yunus YEGİN vermiş olduğu, seminere İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Mehmet ERCAN ve İl Milli Eğitim Şube Müdürümü Fevzi ÇELİK katıldı.
Şanlıurfa Kız Anadolu İmam-Hatip Lisesi Müdürü Mustafa KAHYAOĞLU ; “Geleceğimizin teminatı olan gençlerin; sosyal, bilişsel, duygusal ve ahlaki yönden sağlıklı olarak gelişebilmeleri okul-aile-çocuk arasındaki iletişimin kuvvetli olmasına bağlı olduğunu vurgulayarak, Şanlıurfa Kız Anadolu İmam-Hatip Lisesi olarak, velilerimizin eğitim-öğretimin ayrılmaz bir parçası olduklarına inandıklarını ve bu anlayışla ´´Evin Okula Yakınlaştırılması ve Değişen Anne-Baba Rolleri Projesi” çerçevesinde 2014-2015 Eğitim- Öğretim Yılı’nda okulumuzda velilerimize yönelik olarak seminerler verdiklerini ifade etti. Velileri de bilinçli birer anne-baba olarak çocuklarımızın eğitim sürecinin dışında kalmayacaklarını ümit ettiklerini bildirdi. Bu Proje ile Şanlıurfa Kız Anadolu İmam Hatip Lisesinde okuyan öğrencilerin velilerine olumlu tutum ve davranış kazandırmayı amaçladıklarını ifade etti.
´´EVİN OKULA YAKINLAŞMASI VE DEĞİŞEN ANNE BABA ROLLERİ PROJESİ”nde Öğrenci velilerine, çocuklarının ergenlik ve gelişim dönemi özellikleri ile bireysel farklılıklarını anlamaya yönelik kazanımlar sağlamalarına yardımcı olmak, anne babalara çocuğun bedenî büyüme ve ruhsal gelişim süreci içerisinde değişim ve gelişimine yönelik özelliklerini tanıtarak etkili anne baba rollerinin belirlenmesi ve ortaya konulmasına yardımcı olmak, sağlıklı aile, sağlıklı toplum için anne babaların birbirleriyle ve çocuklarıyla sağlıklı iletişim kurmalarına yardımcı olmak velilere, öğrencilerin karşılaşabileceği sorunları anlatmak ve bu sorunlara çözüm üretme noktasında paylaşımda bulunmak, anne babaların çocuklarına istenilen davranış ve alışkanlıkları kazandırabilmelerine katkıda bulunmak, velilerin eleştirel bakış açısına sahip olmalarına katkı sağlamak, estetik ve sanatsal duygularını geliştirmeye yardımcı olmak gibi amaçlar yer almaktadır.
Yerel şartlar, öğrenci ve veli ihtiyaçları da göz önünde bulundurularak ;“Gençlik Dönemi ve Sorunları, Ergenlik Dönemi ve Özellikleri, Çocuklara İman Öğretimi ve İbadet Eğitimi, Ergenlerde Dini Tutum ve Davranışlar, Kültür ve Gençlik Sorunları, Medya ve İnternet Bağımlılığı, Aile içi İletişim, Kişilerarası İletişim, Öğretmen-öğrenci-veli İlişkileri, Karakter Eğitimi, Ailelere Tavsiyeler, Değerler Eğitimi, Ahlak Gelişimi ile ilgili İlke ve Yöntemleri, Ailede Bireyin Ahlak Eğitimi, Ergenlikte Davranış Bozuklukları ve Çözüm Yolları, Ergenlikte Özgüven, Çocuğun Eğitiminde Ailenin Önemi, Aile Hukuku, Madde Bağımlılığı, Anlaşmazlık ve Çözüm Sürecinde Arabuluculuk, Yaygın Anne Baba Tutumları, Din Eğitiminin Önemi” konularında velilere seminerler yapılmaya devam edilecektir.