Page 18 - 81 Çalıkuşu Şanlıurfa 3
P. 18

yaptığı açılış ve selamlama      gelişim eğitimlerini işverenleri-
               konuşmasında Türkiye’nin 2023    mizle birlikte sistematik olarak
               vizyonunda belirlediği hedeflere   planlıyoruz. Hem işveren için hem
               ulaşabilmesinin en temel unsuru-  de öğrenciler için çok cazip bir
               nun, insan kaynaklarına yapacağı   mesleki eğitim modeli Bakanlığı-
               yatırım olacağını belirterek, deva-  mız tarafından hayata geçirilmiş
               mında şunları söyledi: Milli Eğitim   bulunmaktadır.
               Bakanımız Sayın Prof. Dr. Mahmut
                                                Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki ve
               Özer’in de belirttiği gibi ülkelerin                              ilimizde, belirlediğimiz 55 pilot
                                                Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
               en önemli sürdürülebilir kaynağı                                  okulumuzdaki 21 meslek alanında
                                                Sosyal Ortaklar ve Projeler Da-
               beşeri sermayedir. Salgın süre-                                   toplamda 1187 atölyemizin altya-
                                                ire Başkanı Korkut Koçak top-
               cinde toplumun mesleki eğitime                                    pısı iyileştirilerek, öğrenci dostu
                                                lantıda yaptığı konuşmasında
               güveninin arttığı yadsınamaz bir                                  öğrenme ortamları oluşturulmak-
                                                geçici koruma altındaki Suriyeli
               gerçektir. Bakanlığımız tarafından                                ta, diğer yandan da iş piyasasının
                                                öğrencilerin mesleki ve teknik
               başlatılan ve istihdamı artıracak                                 ihtiyaçları göz önüne alınarak en
                                                eğitime kazandırılarak ülkemiz-
               Mesleki Eğitim Merkezi Progra-                                    son teknoloji makine, ekipman
                                                de bulundukları süre içerisinde
               mı ile ülkemiz bu alanda yeni bir                                 ve eğitim kitleri ile donatılmak-
                                                kendi yaşantılarını idame edebil-
               döneme girmiş bulunmakta-                                         tadır. Eğitim ortamlarının yapısı,
                                                meleri, nitelikli iş gücü ihtiyacına
               dır. İşverenlerimizin de mesleki                                  bu ortamlarda verilen eğitimin
                                                katkı sağlamaları ve ülkelerine
               eğitim süreçlerinin tamamına                                      niteliği açısından önemlidir. Daha
                                                döndüklerinde ülkelerinin ihtiyaç
               dâhil edildiği yeni mesleki eğitim                                donanımlı, çağdaş altyapıya sa-
                                                duyabileceği alanlarda mes-
               modelimizde müfredatı birlikte                                    hip eğitim ortamlarında eğitimin
                                                lek sahibi olmalarının önemine
               güncelliyoruz. Mesleki eğitimin                                   veriminin  arttığı bilinmektedir.
                                                değindi.
               kalitesi için çok kritik olan öğret-                              Proje kapsamında çocuklarının
               menlerimizin işbaşı ve mesleki   Proje aracılığıyla, ilk etapta 8   çevresiyle sosyal uyumunun sağ-
                                                                                 lanması amacıyla bir dizi etkinliğe
                                                                                 de yer verilmektedir. Bu etkinlikler,
                                                                                 Geçici Koruma Altındaki çocuklar
                                                                                 ve Türk çocuklarının farklı kül-
                                                                                 türlerden de olsalar birbirleriyle
                                                                                 iletişimlerini geliştirmek esasına
                                                                                 dayanmaktadır.



              18    81 ÇALIKUŞU  I  ŞANLIURFA
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23