Page 18 - 81 Çalıkuşu Şanlıurfa 3
P. 18
yaptığı açılış ve selamlama gelişim eğitimlerini işverenleri-
konuşmasında Türkiye’nin 2023 mizle birlikte sistematik olarak
vizyonunda belirlediği hedeflere planlıyoruz. Hem işveren için hem
ulaşabilmesinin en temel unsuru- de öğrenciler için çok cazip bir
nun, insan kaynaklarına yapacağı mesleki eğitim modeli Bakanlığı-
yatırım olacağını belirterek, deva- mız tarafından hayata geçirilmiş
mında şunları söyledi: Milli Eğitim bulunmaktadır.
Bakanımız Sayın Prof. Dr. Mahmut
Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki ve
Özer’in de belirttiği gibi ülkelerin ilimizde, belirlediğimiz 55 pilot
Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
en önemli sürdürülebilir kaynağı okulumuzdaki 21 meslek alanında
Sosyal Ortaklar ve Projeler Da-
beşeri sermayedir. Salgın süre- toplamda 1187 atölyemizin altya-
ire Başkanı Korkut Koçak top-
cinde toplumun mesleki eğitime pısı iyileştirilerek, öğrenci dostu
lantıda yaptığı konuşmasında
güveninin arttığı yadsınamaz bir öğrenme ortamları oluşturulmak-
geçici koruma altındaki Suriyeli
gerçektir. Bakanlığımız tarafından ta, diğer yandan da iş piyasasının
öğrencilerin mesleki ve teknik
başlatılan ve istihdamı artıracak ihtiyaçları göz önüne alınarak en
eğitime kazandırılarak ülkemiz-
Mesleki Eğitim Merkezi Progra- son teknoloji makine, ekipman
de bulundukları süre içerisinde
mı ile ülkemiz bu alanda yeni bir ve eğitim kitleri ile donatılmak-
kendi yaşantılarını idame edebil-
döneme girmiş bulunmakta- tadır. Eğitim ortamlarının yapısı,
meleri, nitelikli iş gücü ihtiyacına
dır. İşverenlerimizin de mesleki bu ortamlarda verilen eğitimin
katkı sağlamaları ve ülkelerine
eğitim süreçlerinin tamamına niteliği açısından önemlidir. Daha
döndüklerinde ülkelerinin ihtiyaç
dâhil edildiği yeni mesleki eğitim donanımlı, çağdaş altyapıya sa-
duyabileceği alanlarda mes-
modelimizde müfredatı birlikte hip eğitim ortamlarında eğitimin
lek sahibi olmalarının önemine
güncelliyoruz. Mesleki eğitimin veriminin arttığı bilinmektedir.
değindi.
kalitesi için çok kritik olan öğret- Proje kapsamında çocuklarının
menlerimizin işbaşı ve mesleki Proje aracılığıyla, ilk etapta 8 çevresiyle sosyal uyumunun sağ-
lanması amacıyla bir dizi etkinliğe
de yer verilmektedir. Bu etkinlikler,
Geçici Koruma Altındaki çocuklar
ve Türk çocuklarının farklı kül-
türlerden de olsalar birbirleriyle
iletişimlerini geliştirmek esasına
dayanmaktadır.
18 81 ÇALIKUŞU I ŞANLIURFA