Page 50 - 81 Çalıkuşu Şanlıurfa 4
P. 50
Viranşehir Amine Hatun Anaokulu
Bilim Şenliği
Okul öncesi alanı dışında yapılan diğer kade- etkinlikleri olmadığı konusunda farkındalık yarat-
melerin TÜBİTAK etkinliklerini biz de okulumuza mak istedik. Sınıf içinde yapılan fen etkinliklerin-
uyarlamaya çalıştık ve şöyle düşündük ‘Neden den esinlenerek çocukların ilgisini çekecek şekilde
biz de bilimsel etkinlikleri okulumuzun imkanla- oyunlaştırarak etkinliklerimizi sunduk.
rını kullanarak yapmayalım?’ Okul öncesi eğitim
Elbette beklentimiz bu çocukların yaratıcılıkları ve
başlangıçtır. Bu başlangıçta biz de bilimselleşelim,
farkındalıklarıydı. İfade edemedikleri her düşünce
dokunalım hayallerimizle deneylere, buluşlara…
onların hayalleriyle şekillendi. Her yere minik elle-
Bu düşünceyle sınıflardaki öğrencilerin sunum ya- riyle dokundular. Unutmayalım; bilimle uğraşan her
pacağı şekilde özgün bilimsel çalışmalar hazırladık. miniğimiz her şeyin farkındadır. Biz de geleceğimiz
Kendi imkanlarımızı hiçbir destek almadan kullanıp için çocuklarımızın erken yaşta bilimsel merakları-
bir şeyler üretmeye çalıştık. Aynı zamanda okul na ve keşiflerine rehber olalım.
öncesi eğitimin sadece oyun, kesme-yapıştırma
50 81 ÇALIKUŞU I ŞANLIURFA