Page 50 - 81 Çalıkuşu Şanlıurfa 4
P. 50

Viranşehir Amine Hatun Anaokulu


                  Bilim Şenliği




























                 Okul öncesi alanı dışında yapılan diğer kade-   etkinlikleri olmadığı konusunda farkındalık yarat-
                 melerin TÜBİTAK etkinliklerini biz de okulumuza   mak istedik. Sınıf içinde yapılan fen etkinliklerin-
                 uyarlamaya çalıştık ve şöyle düşündük ‘Neden    den esinlenerek çocukların ilgisini çekecek şekilde
                 biz de bilimsel etkinlikleri okulumuzun imkanla-  oyunlaştırarak etkinliklerimizi sunduk.
                 rını kullanarak yapmayalım?’ Okul öncesi eğitim
                                                                 Elbette beklentimiz bu çocukların yaratıcılıkları ve
                 başlangıçtır. Bu başlangıçta biz de bilimselleşelim,
                                                                 farkındalıklarıydı. İfade edemedikleri her düşünce
                 dokunalım hayallerimizle deneylere, buluşlara…
                                                                 onların hayalleriyle şekillendi. Her yere minik elle-
                 Bu düşünceyle sınıflardaki öğrencilerin sunum ya-  riyle dokundular. Unutmayalım; bilimle uğraşan her
                 pacağı şekilde özgün bilimsel çalışmalar hazırladık.   miniğimiz her şeyin farkındadır. Biz de geleceğimiz
                 Kendi imkanlarımızı hiçbir destek almadan kullanıp   için çocuklarımızın erken yaşta bilimsel merakları-
                 bir şeyler üretmeye çalıştık.  Aynı zamanda okul   na ve keşiflerine rehber olalım.
                 öncesi eğitimin sadece oyun, kesme-yapıştırma


              50    81 ÇALIKUŞU  I  ŞANLIURFA
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55